Trudnice i ljeto

Trudnice i ljeto

Počinje vrijeme godišnjih odmora, a kod odlaska i uživanja u odmoru ni trudnice nisu iznimka.
Iako je većina savjeta za trudnice ljeti slična kao i za sve ostale, postoji nekoliko sitnica na koje trudnice mogu više obratiti pažnju.

Vaš je ginekolog osoba koja poznaje Vas i tijek Vaše trudnoće pa se svakako prilikom kontrole pred godišnji odmor posavjetujte te postavite pitanja koja Vas konkretno zanimaju.
Uz uredan tijek trudnoće nema razloga za uskraćivanje ili veće promjene planirana ljetnog odmora.
Na putu za odmor, ako traje više sati, bilo da se radi o vožnji automobilom, avionom ili bilo kojim drugim prijevoznim sredstvom, važno je svakih sat i pol do dva napraviti pauzu, prošetati, protegnuti noge. Dugotrajno sjedenje povećava zastoj krvi, pogotovo u nogama, te povećava rizik

razvoja tromboze. Također ponesite na put dovoljno tekućine i redovito pijte.

Za trudnice koje planiraju put avionom (iako u ova luda vremena možda i nešto manje nego inače) vrijede isti savjeti. Prije puta, ovisno koliko ste trudne, provjerite s aviokompanijom do kada je dozvoljen prijevoz trudnicama (većina aviokompanija dozvoljava let do 36 tjedana zajednoplodne, odnosno 32 tjedna za blizanačke trudnoće) te je li potrebna potvrda ginekologa da se radi o urednoj trudnoći i da trudnica smije putovati.

Na ljetnom odmoru pazite da ne dehidrirate, imajte uvijek uz sebe dovoljno tekućine i redovno pijte (minimalno 2 litre tekućine na dan). Malaksalost, slabost, vrtoglavica i grčevi u nogama mogu biti znaci dehidracije, prepoznajte ih na vrijeme, još bolje- spriječite. Pazite da se ne izlažete previše suncu i pijte redovno dovoljno tekućine. Ne preskačite obroke, u međuobrocima se osvježite voćem i povrćem, najbolje onim koji sadržavaju visok udio vode poput lubenica ili krastavaca.
Pripazite na izbor i pripremu ribe i plodova mora, izbjegavajte sirovu hranu životinjska porijekla, pazite i da su slastice i sladoled na pravi način skladištene i čuvane te da nisu pripremane od sirovih jaja.
Trudnice bi trebale, kao i ostali ljudi, izbjegavati pretjerano izlaganje suncu i pregrijavanje, izbjegavati sunce u vremenu između 11 i 17 sati te nanositi sredstva za zaštitu od sunca.

Vrućina i sunce pojačavaju stazu krvi, pogotovo u venama nogu te se trudnice često žale na otečenije noge ljeti. Odmorite kada god možete, s lagano podignutim nogama, nosite dovoljno široku i udobnu obuću, često će biti i za broj veća od onog kojeg inače nosite.
Odijevajte se prozračno i slojevito, koristite prirodne materijale tkanina koje su prozračne i lako se suše. Koristite šešire i čuvajte lice od sunca. Zbog promjene hormona u trudnoći koža trudnica sklonija je stvaranju tamnih pjega koje mogu biti izraženije na licu i u pojavi naglašenije tamne linije na stomaku od pupka prema stidnoj kosti.

Plivanje je blagodatno za trudnice, voda ima osvježujući i opuštajući učinak te omogućuje kretanje uz puno manje napora. Plivanje će djelovati blagodatno na bolove u leđima i nogama. Izbjegavajte samo velike temperaturne razlike zraka i vode i ulazite u vodu postupno. Gledajte da nakon kupanja mokri kupaći kostim zamijenite suhim.

Krećite se i inače, šetajte, najbolje ujutro ili predvečer kada vrućina i zapara jenja.
Ponesite sa sobom i imaju uvijek u blizini Vašu trudničku knjižicu i dokumentaciju o trudnoći, ako bi se javile kakve komplikacije i trebali biste potražiti liječničku pomoć na odmoru, dobro da osoba koja Vas tada prvi put vidi ima uvid u tijek trudnoće do tada.

Možda ovih nekoliko savjeta djeluju kao naredbe ili previše opreza, ali oni to u biti nisu, mogli bi se primijeniti na svaku osobu koja ide na ljetni odmor, ne samo na trudnice.
I zato, vođeni zdravim razumom, stavite brige na stranu, spakirajte ono minimalno neophodno potrebno (voda, krema za sunčanje, kupaći kostim) te uživajte u ljetu i odmoru!

Pročitajte: Prehrana u trudnoći i dobivanje na težini